قیمت موتور زانتیا – سایت قیمت ها

ریمپ ECU خودرو که باعث بهبود عملکرد سوپاپ ها و دریچه های گاز می شود. کافیست دنده های 3 و 4 و 5 با دنده های زانتیا یا 405 1800 عوض شود تا دنده ها سنگینتر شده و کشش خودرو به طور محسوسی بهبود یابد. چهره زانتیا در عقب نیز همچون دیگر بخش ها، کاملا دهه نودی است و با المان های طراحی روز، فاصله زیادی دارد. دلیل این مسئله به گیربکس اتوماتیکی برمی گردد که به عنوان جدیدترین امکان رفاهی به پژو پارس اضافه شده است. مسئله اینجاست که شرکت تولید کننده بدون اینکه در سیستم جعبه دنده تغییری ایجاد کند، پیشرانه ای پر قدرت را روی این خودرو تعبیه کرد؛ به این ترتیب قدرت و توان تولیدی موتور خودرو با جعبه دنده همخوانی نداشت و در ادامه همین ناهماهنگی، گیربکس ها آسیب پذیر شدند. با اینکه حجم موتور پارس اتوماتیک با پارس LX برابر است، اما مصرف سوخت بالاتری دارد.

در نتیجه ی این استراتژی ECU مخلوط سوخت و هوا غلیظ شده و خودرو سریعاً با تک استارت روشن خواهد شد اما اگر سنسور خراب شود بطوریکه مقاومتش کمتر از مقدار واقعی باشد جریان عبوری از آن افزایش یافته و ECU این حالت را به منزله ی دمای آب بالا (بالاتر از مقدار واقعی) تلقی خواهد نمود بنابراین راه ورود هوا را باز و زمان پاشش سوخت را کم می کند درنتیجه مخلوط سوخت و هوا رقیق شده و خودرو در هوای سرد با تاخیر و مکث روشن می شود. مجید شفیعی که یکی از تعمیرکاران این خودروها است در مورد آن می گوید: یکی از مشکلاتش که تا همین سه سال پیش هم وجود داشت رنگ پریدگی سپرها بود که با برخورد سنگریزه ها ایجاد می شود و کم کم به جایی می رسید که سپر نیاز به رنگ پیدا می کرد. این خودرو به پرشیا موتور معمولی هم معروف است. قیمت موتور پرمیوم 3000 20 ژوئن 2016 تصاویری از قطعات داخلی موتور گردان Premium HD 3000 . در واقع طراحی داخلی پارس ها نیز همان طراحی داخلی 405 بود؛ با این تفاوت که تودوزی درب ها پارچه ای و داشبورد با پلاستیک طرح چوب مزین شده بود.

تفاوت این مدلهای مختلف ازلحاظ امکانات، گیربکس و موتور است و ازلحاظ ظاهری و طراحی خارجی و داخلی خودرو تغییرات اساسی و چشمگیری را با یکدیگر ندارند. موتور پرقدرت و پرکششی هست و کیفیتش از xu7 هم پایین تر نیست . مصرف سوخت این مدل با توجه به وزن نسبتاً بالایی که دارد، چندان زیاد نیست. مصرف سوخت آن نیز در عمل بیش از ۱۰ لیتر است که البته کارخانه سازنده به عدد ۹.۵ برای حالت بنزین اکتفا کرده است. در مقوله مصرف سوخت هم LX نسبت به نسخه معمولی پرفروغتر و بهینهتر ظاهر میشود و ارقام قابل قبولی از خود بر جای میگذارد. ولی اگر اهل رانندگی اسپرت و سریع هستید و دوست ندارید خودروهایی مثل ریو و لوگان شما را در آیینه خود ببینند و با کمبود کشش TU5 کنار می آیید بدون شک انتخاب بهتری نسبت به 405 های معمولی است. در پایان باید گفت ایران خودرو با نصب موتور TU5 روی بدنه 405 مجددا توانست تا حدی دوران طلایی این خودرو را زنده کند ولی کمبود کشش این خودرو در رانندگیهای شهری ممکن است از دید کسانی که به کشش 405 های 1800 عادت کرده اند غیر قابل تحمل باشد زیرا نیاز به معکوسهای پی در پی در حالتهای مختلف رانندگی و به خصوص در سربالاییها امری ضروری است.

سلام پژو پارس tu5دارم خیلی هم خوبه مدل ۹۶ ،تازه با زانتیا و elxهم برابری میکنه ،فقط باید به موقع شمع هاش عوض بشه ،بهترین شمع برای tu5 هم Boush هستش ،و اگه موتور ماشین صدای غیر عادی داره مشکلش اینه که روغن موتور خوب توش نمیریزید ،برای tu5فقط روغن موتور توتال استاندارده. تسمه دوم که دیده نمی شود تسمه تایم است و برای تعویض آن باید به کیلومتر خودرو توجه کرد. البته باید به نکات مثبتی، همچون باله عقب، دیفیوز بزرگ عقب به همراه دو خروجی اگزوز و گرافیک زیبای چراغهای جلو در ظاهر هیوندای کوپه اشاره کرد. پژو پارس سال، نزدیک به 90 کیلو از مدل دو گانه سوز سبک تر است و قطعاً این تفاوت وزن در شتاب گیری آن بی تأثیر نیست. پیستون ها ، میل لنگ ، یاتاقان ها ، سرسیلندر ، مانیفولد و سیستم روغن کاری این موتور تا حدی نسبت به xu7تقویت شده است . موتورهای XU7 از نوع 8 و 16 سوپاپ و موتور TU5 با گیربکس های دستی و اتوماتیک روی این اتاق سوار شده اند. این خودرو از موتور 1800 و گیربکس دستی بهره می برد. این مدل پژو از موتور TU5 با حجم 1587 سی سی بهره می برد و به جز گیربکس، امکانات رفاهی آن کاملاً شبیه به مدل LX آن است.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد موتور زانتیا لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *