تولید محتوا

تولید محتوا چیست و چگونه باید باشد

[ad_1]

امروزه محتوا‌ها به یک بخش عمده و غیر قابل انکار از زندگی ما تبدیل شده‌اند. ما در همه روز و در همه جا در زمینه‌ی ارتباط گرفتن خودمان با دیگران، بازدید از سایت‌های مختلف و متنوع و به کمک اپلیکیشن‌‌های فضای مجازی همواره در حال خواندن محتوا هستیم. محتوا همیشه ما را از حوادث و وقایع گوناگونی مطلع نگه می‌دارند، به سوالات ما پاسخ می‌دهند، گاهی ما را سرگرم می‌نمایند، و همچنین در مواردی ما را در تصمیم‌ گیری راهنمایی می‌کند. اما برای شمایی که دارای سایت و یا صفحه هستید و می‌خواهید تولید محتوا کنید، جالب است بدانید که محتوا به شما کمک می‌کند تا شما بتوانید به راحتی چشم‌ انداز‌های مشتریان‌تان را بدانید و آن‌‌ها را به طور مثبت و مناسب به سمت خودتان جذب نمایید، باعث رضایتمندی و خوشحالی آنان شوید. همچنین شما می‌توانید از طریق تولید محتوای متنی خوب توجه بازدید‌کنندگان جدیدی را به سمت سایت خودتان جلب نمایید و در نهایت باعث پیشرفت و درآمدزایی بیشتر برای خودتان شوید. به عبارت دیگر اگر شما در زمینه تولید محتوای سایتتان هیچ اهمیتی قائل نیستید، باید بگوییم که به شدت از قافله دیجیتال مارکتینگ و تبلیغ در فضای مجازی عقب هستید.

 

 

تولید محتوا چیست؟

ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که تولید محتوا چیست؟  به طور کلی اگر ما بخواهیم مفهوم تولید محتوا را برای شما شرح دهیم باید بگوییم که محتوا پل ارتباطی میان صحبت‌‌هایی است که شما می‌خواهید به مخاطب خودتان انتقال دهید و مفهومی که مخاطب شما از متن شما دریافت می‌کند. همچنین تولید محتوا فرایند تولید ایده‌‌های ذهن شما است که ممکن است مورد توجه شما قرار گیرد. تولید محتوا یعنی ایجاد یک محتوای نوشتاری که می‌تواند با تصاویر و فیلم‌های پیرامون این ایده‌‌ها تزیین شود و همچنین در دسترس قرار دادن این اطلاعات برای مخاطبان خودتان در قالب یک وبلاگ، سایت، و کپشن.  همچنین شاید برای شما جالب باشد که بدانید تولید محتوا آخرین روش و روش نهایی بازاریابی اینترنتی است. شما باید سعی کنید که هنگام تولید محتوا اطلاعات رایگان و کاملاً مناسب و مفید را به مخاطبان خودتان ارائه دهید تا مشتریان بالقوه خود را در سایت خود نگه دارید و مشتریانی که به تازگی جذب سایت شما شده‌اند را حفظ نمایید. همچنین شاید برای شما دانستن آمارهایی نیز در زمینه بازاریابی محتوایی جالب باشد‌ بازاریابی محتوایی حدوداً سه برابر بازاریابی سنتی برای شما سودآوری ایجاد خواهد کرد و حدود شصت و دو درصد هزینه ‌های شما را کمتر می‌کند‌ همچنین سایت ‌ها و شرکت‌ هایی که از بازاریابی محتوایی برای تبلیغ محصولات خودشان استفاده می کنند حدود صد و بیست و شش درصد بیشتر از کسانی که از روش سنتی استفاده می کنند پیشرفت می‌کنند. پس بنابراین تولید محتوا برابر است با رشد تجارت شما پس شما باید تولید محتوا را جدی بگیرید.

 

نحوه تولید محتوای متنی

حال که شما با اهمیت تولید محتوای متنی مناسب و با کیفیت در سایت خودتان بیشتر آشنا شدید  بهتر است بدانید که چگونه می‌توانید یک محتوای متنی مناسب و باکیفیت تولید نمایید. محتوا‌های متنی تحت قوانین و ساختار‌های ویژه‌ای تولید می‌شود‌. قوانینی که محتوا‌های متنی بر پایه آن‌‌ها تولید می‌شوند سئو نام دارد. میزان نحوه امتیازدهی سئو به شما توسط گوگل صورت می‌گیرد. به این معنی که پس از این‌ که شما محتوایی را در سایت خودتان بارگذاری کردید گوگل پس از بررسی‌های زیادی تشخیص می‌دهد که آیا رتبه‌ی سایت شما بالا است یا خیر. اگر رتبه سئو سایت شما بالا باشد، گوگل صفحه شما را در جزء صفحات اول پیشنهادی به کاربر قرار می‌دهد و این موضوع باعث بالاتر رفتن میزان بازدید سایت شما می‌شود و در نهایت می‌توانند برای شما ایجاد سود نماید. اما اگر شما به هر دلیلی علاقه به تولید محتوای متنی سایت خودتان ندارید می‌توانید این کار را به متخصصان این زمینه بسپارید. امروزه سایت‌‌های بسیار زیادی خدمات تولید محتوا را به کاربران خود ارائه می‌دهند. سایت رایا مارکتینگ یکی از سایت‌‌هایی است که می‌کوشد با تولید  محتوای متنی  باکیفیت و دارای امتیاز سئوی بالا، میزان بازدید سایت شما را بالاتر ببرد و باعث سوددهی سایت شما شود. سایت رایا مارکتینگ با بکارگیری متخصصان و نویسندگانی با تجربه می‌کوشد که تمام قوانین سئو را روی مطالب شما پیاده نماید تا میزان بازدید سایت شما بالاتر رود. اما اگر شما سابقه و پیش ‌زمینه‌ای در زمینه تولید محتوا دارید و می‌خواهید محتوای متن خودتان را به دست خود تولید نمایید با ما همراه باشید تا قوانین و روش‌ های تولید محتوا را به شما ارائه دهیم و شما را بیشتر با آن‌‌ها آشنا کنیم.

اول، به روز باشید و به ‌روز بمانید

 یکی از قوانینی که هنگام تولید محتوا باید حتماً به آن توجه داشته باشید این است که سعی نمایید که در رابطه با اطلاعات منتشر شده در زمینه تخصصی سایت خودتان کاملاً به ‌روز باشید و از تمام اطلاعات جدیدی که در زمینه تخصصی شما تولید می‌شود آگاهی داشته باشید و آن‌‌ها را در تولید محتوای خودتان بکار ببرید. برای مثال اگر شما می‌خواهید در رابطه با نوآوری صنعت، روند‌ها، مقررات، فرصت‌‌ها و تهدیدات روزمره این زمینه آگاهی داشته باشید می‌توانید به خواندن آخرین اخبار مربوطه روی آورید و این کار باعث می‌شود که شما بتوانید هر روز خود را جای این تهدیدات قرار دهید و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری نمایید. پس به‌ روز بودن برای تولید محتوا به‌ عنوان یک شاه کلید محسوب می‌شود تا با کمک آن بتوانید مشکلات خود را حل نمایید. همچنین علاوه بر بروز بودن، بروز ماندن شما نیز یک تاثیر بسیار زیادی در تولید محتوای شما دارد. علاوه بر این‌که شما باید سعی نمایید که محتوا‌های بروز و جذاب برای خوانندگان خودتان ایجاد نمایید، همچنین خواندن مطالب سایت‌های رقیب نیز می‌تواند برای شما بسیار کمک‌ کننده باشد. بهترین تولید ‌کنندگان محتوا همواره کنجکاو هستند و سعی می‌کنند که بفهمند مخاطب آن‌‌ها به خواندن چه چیزهایی علاقه دارد. سعی کنید که از دیگران بیاموزید و نکات مثبت سایت‌‌های متنوع را جذب کنید و آن‌ها را به هم بچسبانید تا بتوانید در کل یک محتوای مناسب تولید نمایید و در آینده و موفقیت خود تاثیر بسیار زیادی داشته باشید.

 

به روز باشید

 

دوم، سعی نمایید که مخاطب خودتان را درک نمایید

شناخت در مرحله عمل شما باید سعی کنید که خودتان را جای مخاطبان بگذارید تا در هنگام بروز سوالات و مشکلاتی که ممکن است برای مخاطبان پیش بیاید بتوانید پاسخ‌ های احتمالی مناسب و درخور آن سوال ‌ها را به او منتقل نمایید. توجه نمایید که مخاطبین شما سرمایه‌ های اصلی شما هستند پس باید سعی نمایید که به نیاز های آن‌ ها به طور واضح و مثبت پاسخ دهید تا بتوانید آن ‌ها را جذب خودتان نگه دارید. درک انگیزه ‌های مخاطبین شما، درک فعالیت‌ های اجتماعی آن‌ ها، درک نیاز های آن‌ ها، فهمیدن خواسته ‌های آن ‌ها و سعی در برآورده کردن آن ‌ها در کوتاه ‌ترین زمان می‌تواند در این راه به شما کمک بسیار زیادی نمایند. همچنین توجه نمایید که تنها راه پاسخ‌ گوی نیاز های آن‌ ها از طریق تولید محتوای متنی صورت می‌گیرد پس سعی کنید که محتوای متنی مناسبی را تولید کنید تا در کوتاه‌ترین زمان و مختصر‌ترین جملات بیشترین اطلاعات را بتوانید به مخاطب خودتان انتقال دهید. همچنین سعی نمایید که پیش‌فرض‌های گسترده‌ای که از قبل در ذهن دارید در محتوای خودتان قرار ندهید، زیرا این کار باعث شبیه شدن شما به تولید کننده‌های محتوای دیگر می‌شود و باعث می‌شود که شما درست مانند سایت‌های رقیب به نظر برسید و جذابیت خاصی برای جذب مخاطبین بیشتر نداشته باشید.

 

سوم، سعی کنید مهارت‌‌های خود را در زمینه‌ی نویسندگی ارتقا دهید

اگر حس می‌کنید که یک نویسنده‌ی حرفه‌ای نیستید و در زمینه نویسندگی علم کافی را ندارید، باید دست بکار شوید و آن ‌قدر تلاش نمایید تا به نویسندگانی نزدیک شوید که حرفه‌ای هستند و تشخیص تفاوت میان شما و آن‌‌ها غیرممکن باشد. در مرحله اول سعی کنید که از اشتباهات رایجی که ممکن است در تولید محتوا شما پیش بیاید اجتناب کنید. برای مثال هنگامی که شما متن را می‌نویسید یک الی دو روز صبر کنید و بعد باز گردید و به ویرایش آن متن بپردازید. این وقفه زمانی میان نگارش شما و ویرایش آن متن، باعث می‌شود که در تولید محتوا اشتباهاتی را که در لحظه نوشتن متوجه آن‌‌ها نشده بود بودید در هنگام ویرایش پیدا کنید و بتوانید آن‌‌ها را به نحو احسن ویرایش نمایید. همچنین شما می‌توانید از یک شخص دیگری برای ویرایش متن خود کمک بگیرید این کار باعث می‌شود که شما بتوانید از دید مخاطب خود به متن خود نگاه کنید و ایراداتی که ممکن است باعث دل ‌زدگی کاربر شما شود را رفع کنید. علاوه بر موارد گفته شده می‌توانید با خواندن کتاب‌‌هایی که در زمینه‌ی بالا بردن مهارت نویسندگی نوشته شده‌اند استفاده نمایید تا بتوانید بیشتر به حرفه‌ی نویسندگی و تخصص در این زمینه نزدیک شوید. توجه داشته باشید که خواندن کتاب‌‌های تولید محتوا نیز می‌تواند به شما کمک کند تا با نوشتن به روش سئو آشنا شوید.

 

 

 

مهارت ‌های خود را در زمینه نویسندگی ارتقا دهید

 

 

چهارم، سعی کنید دست از نوشتن برندارید

توجه داشته باشید که نوشتن یک محتوا، و فراموش کردن آن از نظر سئو کار پسندیده‌ای نیست! بهتر است که با ویرایش کردن محتواهایی که در سایت خود منتشر کرده‌اید و نیز تولید و منتشر کردن محتواهایی جدیددر سایتتان، از ریزش کاربرانتان جلوگیری کنید. سعی نمایید که به طور مرتب حدوداً هر هفته محتوا تولید کنید. این کار می‌تواند میزان بازدید سایت شما را بالاتر ببرد، میزان انرژی که سایت شما به کاربران انتقال می‌دهد را بالا نگه دارد و باعث باقی ماندن کاربران در سایت شما شود. همچنین جالب است بدانید که طبق آمار‌‌، شرکت‌‌هایی که هر هفته تولید محتوا می‌کنند سه و نیم برابر بیشتر از سایت‌هایی که هر ماه تولید محتوا می‌کنند بازدید دارند. شما هر چه بیشتر بنویسید بیشتر در کارتان پیشرفت خواهید کرد و کیفیت نوشتن شما بهتر می‌شود. از برقراری ارتباط با کاربران خود نترسید و خجالت نکشید و هر اطلاعاتی که به نظرتان باعث جذب خوانندگان شما می‌شود و به درد آن‌ها می‌خورد را منتشر کنید و به صنف خودتان متعهد باشید. همچنین توجه نمایید که تولید محتوا این ‌گونه نیست که شما هر وقت وقت داشتید به آن بپردازید. شما باید سعی کنید که درست مانند یک شغل به آن نگاه کنید و به او متعهد باشید و به طور منظم روی تولید محتوا های خودتان وقت بگذارید. با کاربر خود رو راست باشید و سعی نکنید از کلمات قلمبه سلمبه و ادبیاتی شاخص برای ارتباط گرفتن با کاربری خودتان استفاده کنید. سعی کنید که طبیعی باشید و با استفاده از کلمات واضح و روشن هدف و ماهیت شرکت خود را به مخاطب خودتان برسید و با این کار باعث جذب شدن آن‌‌ها به سمت کسب و کار خود شوید.

پنجم، سعی کنید مثال بزنید

هنگامی که شما در صحبت کردن مثال‌ هایی را برای مخاطبین خود می آورید این کار باعث می‌شود که مخاطبین شما بهتر مفهومی که شما می‌خواهید به آن‌ها انتقال دهید را بفهمند و با فضای واقعی ‌تر و قابل ‌تصور تری روبرو شوند. اگر شما تجربه‌ای در زمینه معلمی داشت باشید و یا حتی به گذشته‌ های خود برگردید و به دوران مدرسه خود فکر کنید می‌بینید که همه چیز با مثال زدن برای شما قابل فهم تر و آسان‌ تر می‌شد. حتی ممکن بود گاهی شما یک مبحث درسی را نفهمیده باشید، و زدن مثال کاملاً مفهومی که کتاب درسی شما می‌خواست به شما منتقل کند را می‌فهمیدید. پس هیچ‌گاه اهمیت مثال زدن را در تولید محتوا دست ‌کم نگیرید. زیرا مثال زدن اگر به ‌درستی صورت گیرد می‌تواند باعث شود که حتی همان مثال کوچکی که استفاده می‌کنید، به‌عنوان یک اهرم محرک بر روی مشتری شما عمل کند و مشتری شما را به سمت خرید محصولات سوق دهد. سعی کنید در تولید محتوا با عبارت‌‌های زیبا و قابل فهم متن خود را جلو ببرید و حدوداً در هر پاراگراف یا یک پاراگراف در میان از مثال ‌هایی برای توصیف مفهوم خودتان استفاده کنید.

 

مثال بزنید

 

ششم، قبل از نوشتن تحقیق انجام دهید

نوشتن نیز درست مانند سایر تخصص‌های دیگر به علم احتیاج دارد. شما تا الان یاد گرفتید که چگونه یک متن را بنویسید و از چه ابزار‌هایی استفاده کنید تا متن خود را برای کاربرانتان جذاب‌تر و گیرا‌تر جلوه دهید. اما در تولید محتوا علاوه بر این‌ که شما باید جذابیت متن خود را از نظر کاربر خود بررسی کنید یک بررسی مهم دیگر نیز برای شما وجود دارد. شما باید سعی نمایید که محتوای خود را جوری نگارش کنید که از نظر سئوی گوگل نیز در رتبه بالایی قرار داشته باشد. اما این به چه معنا است؟ هنگامی که شما یک محتوا را می‌نویسید باید قبل از آن سعی کنید که کلمه کلیدی خود را متناسب با بیشترین کلمات کلیدی که کاربر شما در زمینه مربوط به تخصص شما سرچ کرده است را پیدا کنید‌. پس از آن سعی کنید که این کلمه کلیدی را در متن خود به اندازه متناسب و با چگالی حدود دو و نیم درصد استفاده نمایید تا مشخص شود که متن شما در کل راجع به چه چیزی می‌خواهد صحبت نماید. این کار و عوامل دیگری مانند کپی نداشتن، باعث می‌شود که سئوی سایت شما بالاتر رود و محتوای شما بیشتر دیده شود. پس علاوه بر فیلتر توجه به احساسات کاربر، فیلتر گوگل نیز باید مورد توجه شما قرار گیرد. پس شما نباید با عدم توجه به سئو محتوای خود را سطح پایین کنید و سایت خود را در انتهای سایت‌‌های پیشنهادی گوگل قرار دهید.‌ ممکن است که این موضوع باعث ترس شما شود اما نگران نباشید شما تنها با خواندن مطالبی در زمینه آشنایی با سئو می‌توانید هنگام تولید محتوا خود این قوانین را به کار ببرید تا از بروز هرگونه مشکل جلوگیری نمایید و بازدید سایت خود را بیشتر کنید.

اهمیت تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ

همان‌طور که حدس می‌زنیم تا الان شما متوجه شده باشید تولید محتوا برای فعالان خرید و فروش و تبلیغات در زمینه اینترنت شاه کلیدی به منظور بیشتر کردن فروش آن‌‌ها است. امروزه همه ما کمابیش با اینترنت سروکار داریم و همه‌ی ما روزانه اخبار مختلف و متفاوتی را در اینترنت می‌خوانیم و اطلاعات زیادی را از این راه کسب می‌نماییم. پس تولید محتوا به نحوی روی زندگی همه ما تاثیر گذار است. یک محتوای خوب و مناسب می‌تواند اطلاعات عمومی ما را بالاتر ببرد و تا حدودی کار یک کتاب را برای ما انجام دهد. امروز تقریباً همه ما به اهمیت تولید محتوا ها آگاه هستیم و این آگاهی باعث می‌شود که ما بتوانیم یک محتوای بی‌کیفیت را از یک محتوای با کیفیت به ‌راحتی تشخیص دهیم. پس مدیران سایت‌ها کار سخت را در زمینه تولید محتوا دارند. اگر شما جزء مدیران سایت هستید و نگران حساسیت کاربران خود و علم آن‌‌ها نسبت به محتوای مناسب و بی‌‌کیفیت را می‌دانید باید سعی نمایید یک محتوای باکیفیت تولید کنید اما چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید؟ همان‌طور که پیش‌‌تر گفتیم علاوه بر نکاتی که برای نگارش یک محتوا در این متن متذکر شدیم ، می توانید کار تولید محتوا را به سایت‌‌های تخصصی مانند سایت رایا مارکتینگ بسپارید. این سایت‌‌ها می‌توانند به شما اطمینان خاطر را بدهند که محتوای شما با کیفیت بسیار بالایی و با توجه به علاقمندی مشتریان شما نگارش خواهد شد. تولید محتوا برای شما هزینه آن‌چنانی ندارد اما می‌تواند سود بسیار بالایی را عاید شما نماید.

 

 

 

 

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *