از پیستون موتور خودرو خود چه می دانید؟

این بدان معنا هست که فشار مداوم به جهت کاهش وزن میله اتصال و پیستون وجود دارد. این پیستونها برای موتورهای کوچک و موتورسیکلتها به کار گیری شده و به برهان ماهیت عملکرد موتورهای دو زمانه، در معرض بارهای شدید مکانیکی و حرارتی قرار میگیرند. پیستون های بیلت در موتورهای اتومبیلرانی نیز به کارگیری می شوند چون به میزان و معماری فرجنجس های موجود اعتماد ندارند و باعث ساخت تغییر و تحول در طراحی لحظه اخیر می شوند. اهمیت توجه به هدف ، تراز شارژ و شرایط فعالیت موتورها می تواند صورت و نسبت ها تغییر‌و تحول یابد. نیروهای بزرگی در حین تغییر و تحول جهت پیستون در حرکت بالا و ذیل ساخت می شوند. موتورهای دیزلی مهم شتاب آهسته ممکن است نیاز به پشتیبانی اضافی برای نیروهای جانبی بر روی پیستون داشته باشند. از آنجا که میله اتصال برای بخش اعظم چرخش آن زاویه دارد ، یک نیروی جانبی هم وجود داراست که در امتداد طرف پیستون در برابر دیواره سیلندر واکنش نشان می دهد. از تمامی پین ها باید از حرکت پهلو پرهیز شود و از انتهای پین در حفر دیواره سیلندر ، معمولا بوسیله گردنه ها جلوگیری شود. درصورتیکه شاتون بوسیله یک گزن پین روان، به پیستون متصل شده است خارهای حفظ کننده ان را واقع در بر روی پیستون در آورید. همین قطعه که انگشتی هم نامیده میشود میلهای توخالی میباشد که برای برقراری رابطه پیستون اهمیت شاتون به کار میرود. پیستونهای نخستین از چدن بودند ، البته در شکل به کار گیری از آلیاژ سبک تر ، مزایای آشکاری برای تعادل موتور وجود داشت. اگر بخواهیم به لهجه معمولی بگوییم که پیستون دقیقا چه کاری انجام می دهد، می بایست بگوییم که پیستون انرژی حاصل از احتراق سوخت در موتور را به حرکت رفت و برگشتی تبدیل می کند و در غایت این حرکت، به چرخها و به شکل حرکت چرخشی منتقل میشود. برخی از مکانیکها به جهت رفع مشکل از یک واشر اضافی در کنار سرسیلندر تراش خورده استعمال مینمایند و واشر را دوتا میکنند، خوبتر می باشد که سرسیلندری که چندبار تراش خورده آن را تعویض کرد و مطلقا می بایست سرسیلندر را آیتم بررسی قرار داد که تاب نداشته باشد و حتما صاف و فارغ از پیچ خوردگی و اعوجاج باشد. برای کمتر خوبتر دما ، ساخت و ساز باید اصلی اعتنا محاسبه و بررسی شود. شیار حلقه یک تورفتگی بر روی محفظه بیرونی این قطعه است، که به جهت قرارگیری رینگ تعبیه شده است. بر اثر آلودگی های کربنی و افزایش رسوبات در محیط احتراق، حلقه کار کشته به حرکت آزادانه در شیار پیستون نمی باشد و به اصطلاح «قفل رینگ» ایجاد می شود. مشخصه بخش اعظم پیستون های تنه بویژه به جهت موتورهای دیزلی همین میباشد که آن‌ها با یک شیار برای رینگ روغن ذیل پین گورژون میباشند ، علاوه بر رینگ هایی که در بین پین گودال و تاج وجود دارد. پیستون های آلومینیومی در عاقبت ارتقاء دما عمده از سیلندر های چدنی منبسط می شوند و همین دستور ممکن میباشد منجر از میان رفتن خلاصی پیستون شود.پیستون از جدار سیلندر اکثر گرم می شود و همین دستور منجر می شود که گشوده هم عمده انبساط یابد.اما در صورتی که کف پیستون خیلی داغ شود ممکن هست سبب ساز خود سوزی شود در نتیجه ترتیب احتراق به نیز می خورد و ممکن هست موتور جراحت ببیند. هوای فشرده به سمت گوشه و کنار احتراق رانده شده و سپس از تزریق سوخت بوسیله سوخت پاشها (انژکتورها)، به دمای میان ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ سانتیگراد میرسد. در یک پمپ ، کارایی معکوس شده و نیرو از میل لنگ به پیستون به مراد فشرده سازی یا این که بیرون کشیدن مایع در سیلندر منتقل می شود. روغن مازاد روی جداره سیلندر را اساسی بغل رینگی های فولادی بالا و پایین فنر پیچشی رینگ پاک می کنند. یک سری طرح از طرحی کاملاً شناور به کار گیری می نمایند که در هر دو مؤلفه سست است. به جهت ایجاد پیستون هایی که می توانند در دمای احتراق موتور زنده بمانند ، لازم بود آلیاژهای جدیدی از قبیل آلیاژ Y و Hiduminium ، به طور خاص برای استعمال به تیتر پیستونها ساخت شود. حلقه های زیر اساسی لبه های رشته رشته و پروفیل U شکل هستند تا به تیتر اسکرابر روغن فعالیت کنند. موتورهای دیزلی اهمیت اقتدار بالا در موقعیت سخت کار می بوش پیستون تبریز کنند. هر تراز در همین موتور ها نیم دور یا ۱۸۰ رتبه است، بنابراین یک سیکل کامل در موتورهای چهار دوران دو بدور یا ۷۲۰ درجه است. زیبایی چرخه دو روزگار این می باشد که نسبت به گونه شبیه چهارزمانه انرژی تولیدی بیشتری دارد، زیرا دو برابر بیشتر احتراق انجام می‌دهد (بهجای این که در هر چرخه یکبار کار انجام دهد، کلیدی هر بار رفتوبرگشت یک پروسه عمل انجام میشود) بدین ترتیب کار انجامشده در همین طرح بیشتر است.پیشرانههای پیستون متقابل مدام وجود داشتهاند و از حدود سال ۱۹۰۰ در کشتیها، تانکها و لوکوموتیوهای راهآهن آیتم استفاده قرار میگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *