آشنایی با خدمات دیجیتال مارکتینگ
[ad_1]
خدمات دیجیتال مارکتینگ به طور گستردهای شامل فعالیت در وبسایت و شبکههای اجتماعی است.
اگرچه برخی معتقدند که فعالیت از طریق پیامک به گوشیهای همراه هم میتواند بخشی از این مبحث باشد. اما به طور کلی هدف و منظور ما در این بحث به فعالیت در اینترنت اختصاص دارد.
چرا استفاده از دیجیتال مارکتینگ ضرورت دارد؟
در دنیای امروز که بیش از چند صد میلیون نفر روزانه در اینترنت در حال جستجوی محتوا هستند، زمینهای برای رشد کسب و کارهای مختلف فراهم آمده است. از این نظر هر شرکت یا فروشگاهی که بتواند بهترین وب سایت یا صفحه درشبکههای اجتماعی را داشته باشد، قدرت برد او بیشتر میشود.
سبقت گرفتن از رقبا این روزها کار سختی نیست. فقط کافیست با تکنیکهای دیجیتال مارکتینگ و فعالیت در فضای اینترنت آشنایی کافی داشته باشید.
اکنون هر برندی که بتواند در فضای اینترنت (وب سایت یا شبکههای اجتماعی) حضور خود را پررنگتر و برجستهتر کند، گوی سبقت را از سایر رقبا میرباید. تجربه نشان داده هر کسب و کاری که به بازاریابی آفلاین و سنتی وفادار مانده، موفقیت زیادی را کسب نکرده است. زیرا اساساً جامعه مصرف کننده از بازار سنتی به بازار مدرن (فروشگاههای اینترنتی و صفحات فروش در شبکههای اجتماعی) مهاجرت کرده است.
چطور از خدمات دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید؟
اگرچه در زمان گفتن میتواند صدها جمله از موفقیت کسب و کار در دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین را بیان کرد؛ اما آیا کارکردن به همین راحتی صحبت کردن است؟ مطمئناً هر فضایی که رقابت بیشتری در آن باشد، شانس موفقیت در آن کمتر است. البته تا زمانی که تخصص و مهارت نداشته باشید.
برای کسانی که از مهارت کافی برای ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ برخوردار هستند، سبقت گرفتن و جذب کاربران اینترنتی، کار سختی نیست. در واقع این گروه از متخصصان زمان زیادی را صرف آزمودن و تست تکنیکهای بازاریابی آنلاین میکنند.
همچنین یادگیری روشهای دیجیتال مارکتینگ کار راحتی نیست. گاهی به ماهها و یا سالها زمان نیاز دارید تا بتوانید همه تکنیکهای دیجیتال مارکتینگ را برای معرفی برند خود استفاده کنید. اما چیزی که در اینجا قطعیت دارد، نتیجه گرفتن از تلاش است.
برای بهرهمند شدن از خدمات دیجیتال مارکتینگ میتوانید از تخصص تیمها و آژانسهایی استفاده کنید که سالهاست تجربه فعالیت دارند.
تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر روی رشد برند
برندسازی و آگاهیسازی از برند همان کلید گمشده معمای «نحوه افزایش مشتری» است. حتماً میدانید برندهای مطرح دنیا برای جذب مشتریان ابتدا اقدام به تاثیرگذاری بر روی مشتریان میکنند. آنها از برند یک شخصیت زنده میسازند که به طور مستقیم با بازار مصرف ارتباط برقرار میکند. به آن رنگ و لعاب میبخشند و سپس مصرفکنندگان را مجذوب محصولات خود میکنند.
دیجیتال مارکتینگ یک راه مؤثر برای برندسازی است. اگر سالهاست تلاش میکنید تا نام محصولات یا خدمات خود را بر سر زبان مصرفکنندگان بیندازید اما موفق نشدهاید، باید به دنبال کانال ارتباطی بگردید. اگر به طور مداوم برند شما در برابر دید کاربران قرار بگیرد، تردید نکنید بعد از مدت کوتاهی قادرید از رقبا پیشی بگیرید، محصولات بیشتری بفروشید و مصرفکنندگان را مجذوب برند خود کنید.
ابزارهای استراتژیهای بازاریابی دیجیتال
خدماتی که در دیجیتال مارکتینگ ارائه میشود، با استفاده از ابزارهای متعددی صورت میگیرد. به طور کلی ابزارهای مهمی که برای این روش بازاریابی استفاده میشود، عبارت است:
- استفاده از خدمات موتورهای جستجو (SEM): در این روش میتوان با کمک SEO و یا تبلیغات در گوگل، آگاهی از برند را افزایش داد.
- بازاریابی محتوا (Content Marketing): بخش مهمی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ محسوب میشود. تولید محتوا برای محصولات و یا خدمات به برند تجاری ارزش و اعتبار میبخشد.
- بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing): این روش برای افزایش فروش انجام میشود.
- بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing): در برندسازی، معرفی محصولات و افزایش فروش نقش مهمی را ایفا میکند.
- تبلیغات بر اساس کلیک (PPC): نوعی از تبلیغات است که توسط گوگل ارائه میشود و شما برحسب تعداد کلیکهایی که کاربران بر روی عنوان تبلیغات انجام میدهند، هزینه دریافت میکنید.
- اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing): این روش که در آن به تبلیغات از طریق بلاگر هم گفته میشود، اغلب در شبکههای اجتماعی انجام میشود.
- تبلیغات بنری (Banner Advertising): از طریق وبسایتهای معتبر و پربازدید هم میتوانید برندسازی کنید. این کار از طریق انتشار بنر در این وب سایتها صورت میگیرد.
- ایمیل مارکتینگ: برای بازگشت کاربران به سایت و ترغیب آنها به مشاهده آخرین محصولات، بهترین روش ایمیل مارکتینگ است.
انتخاب بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ
حالا که به طور اجمالی با خدمات دیجیتال مارکتینگ و تاثیرات مفید آن آشنا شدید، لازم است به سراغ یک آژانس تبلیغاتی بروید. این آژانس میتواند با به کارگیری تمامی ابزارهای جدید، بازاریابی دیجیتال را به بهترین شکل انجام دهد. فراموش نکنید حتی اگر تمامی این ابزارها و راهکارهای بازاریابی آنلاین را با هم اجرا کنید، باز هم نمیتوانید منتظر معجزه باشید.
برای برندسازی شناخت مخاطب اهمیت زیادی دارد. برای مثال در زمان ارسال ایمیل (از طریق ایمیل مارکتینگ) برای کاربران، باید بدانید آنها دقیقاً به چه محصولاتی علاقمند هستند. این دقیقاً همان کاری است که آژانس دیجیتال مارکتینگ انجام میدهد.
یکی از بهترین تیمهای تبلیغات، آژانس دیجیتال مارکتینگ راتین است. این شرکت با شناخت کاملی که از کاربردهای استراتژی بازارایابی آنلاین دارد، میتواند به رشد و ارتقاء برند شما کمک کند.
تهیه یک برنامه تبلیغاتی دیجیتال برای شروع کار اهمیت زیادی دارد. راز بازاریابی قدرتمند دیجیتال، افزایش ترافیک سایت است. آژانس دیجیتال مارکتینگ راتین بر روی ترافیک سایت مسلط است و میتواند از طریق SEO و تبلیغات در گوگل به پایه و اساس محکمی را برای فروش محصولات شما ایجاد کند. همچنین استراتژی بازاریابی محتوا در این آژانس به بهترین شکل انجام میشود.
[ad_2]
Source link